Ultimele subiecte
» Vand diferite piese MTB (preturi de sh)
Mar Sept 25, 2012 3:49 am Scris de crf1988

» Zemes – o noua provocare pentru Mountain Biking
Vin Sept 21, 2012 10:14 am Scris de ciprian

» Cursa de MTB in Galati
Mier Sept 19, 2012 4:16 am Scris de emil

» Zemes – o noua provocare pentru Mountain Biking
Mier Sept 19, 2012 1:45 am Scris de Vizitator

» palavrageala...
Dum Sept 09, 2012 9:39 pm Scris de cipt2001

» Vand tricou ciclism
Dum Sept 09, 2012 1:29 pm Scris de Cosminebu

» LA MULTI ANI!!
Sam Sept 08, 2012 12:22 pm Scris de Vizitator

» Vand cursiera Legnano
Sam Sept 08, 2012 10:22 am Scris de crf1988

» Tura prin Dobrogea, 175km, sambata 08.09.2012
Vin Sept 07, 2012 4:30 am Scris de cipt2001

Ne gasesti si pe Facebook!
Cautare
 
 

Rezultate pe:
 


Rechercher Cautare avansata


Ce mancati? Si cu ce suplimentati?

In jos

Ce mancati? Si cu ce suplimentati?

Mesaj  Vizitato la data de Mier Mai 18, 2011 1:12 am

Inainte de tura eu mananc cam orice, dar nu beau chestii acidulate. Totusi evit chestiile prea pline cu carbohidrati rapizi, adica nu mananc juma de borcan de miere. Inainte bag chestii mai degraba bogate in proteine.
Suplimentez cu aminoacizi (momentan Amino R de la Redis) si cu Isotonic. Mai iau, in zilele cand nu uit, cate o bulina de multivitamine si minerale.


Vizitato
Vizitator


Sus In jos

Re: Ce mancati? Si cu ce suplimentati?

Mesaj  Vizitato la data de Mier Mai 18, 2011 3:37 am

Flipper_gl a scris:Inainte de tura eu mananc cam orice, dar nu beau chestii acidulate. Totusi evit chestiile prea pline cu carbohidrati rapizi, adica nu mananc juma de borcan de miere. Inainte bag chestii mai degraba bogate in proteine.
Suplimentez cu aminoacizi (momentan Amino R de la Redis) si cu Isotonic. Mai iau, in zilele cand nu uit, cate o bulina de multivitamine si minerale.


mancare buna destula incat sa nu ma simt prea greu, uneori ceva dulce, si un pahar de vin rosu de la mama lui bounce

Vizitato
Vizitator


Sus In jos

Re: Ce mancati? Si cu ce suplimentati?

Mesaj  Vizitato la data de Lun Iul 04, 2011 1:25 pm

Dacă tocmai ai început să te antrenezi pentru o cursă sau pur şi simplu ai început să mergi din ce în ce mai mult pe bicicletă, există şanse foarte mari ca organismul să solicite mai multă alimentaţie decât de obicei. S-ar putea să te lovească în miezul nopţii, la prima oră dimineaţa sau la câteva ore după cină, dar un lucru este sigur : foamea va veni atunci când te aştepţi mai puţin.

Orice exerciţiu suplimentar va determina organismul să ceară mai mult “combustibil” şi este un lucru de care trebuie să ţineţi seama. Cu toate acestea, mulţi ciclişti nu ştiu exact cât trebuie să mănânce. Ar trebui să dai curs fiecărei pofte sau să respecţi cele 3 mese pe zi ?

Scopul este acela de a te alimenta suficient încât să poţi susţine antrenamentele fără a câştiga în greutate : adaptarea alimentaţiei cu pedalatul şi programarea ei corectă. Pentru aceasta trebuie să respecţi următoarele 5 reguli :

1. Imediat după antrenament

Mănâncă 10-20g de proteine ​​şi 20-50g de carbohidraţi cât mai curând posibil după antrenament.

Acesta este cel mai important şi eficient proces de nutriţie pe care trebuie să îl urmezi. Va permite o recuperare rapidă, va realimenta organismul cu energie şi, în cele din urmă, va reprezenta un suport pentru procesul de adaptare. Cercetările au arătat că dacă mănânci imediat după antrenament e foarte puţin probabil să o mai faci în ziua respectivă . Dacă te antrenezi de două sau mai multe ori pe zi acest proces este esenţial pentru a profita din plin de cea de-a 2-a sesiune. Gama largă şi variată de nutrienţi pemite o alimentaţie în funcţie de intensitatea antrenamentului. De exemplu, o felie de pâine conţine în jur de 12g de carbohidraţi iar un ou 6g de proteine.

2. Înainte de antrenament

Dacă iei masa cu 3 ore înainte de antrenament nu trebuie să mai mănânci după aceea. Dacă au trecut mai mult de 3 ore, mănâncă ceva uşor care să conţină carbohidraţi cu 1 oră înainte de antrenament. Pentru sesiuni mai intense, este imperativ să mâncaţi foarte bine înainte. Urmând această regulă veţi începe antrenamentul în cea mai bună formă. Astfel, vei fi ferit de balonare şi te vei simţi mai confortabil.

3. Proporţiile potrivite

Farfuria cu mâncare ar trebui să conţină o treime alimente pentru energie, o treime alimente sănătoase şi o treime alimente funcţionale. Folosind aceste proporţii la micul dejun, prânz şi cină vei asimila toţi nutrienţii de care ai nevoie. Alimentele pentru energie sunt cele care eliberează lent carbohidraţii, un exemplu bun fiind orezul brun. Cele sănătoase sunt reprezentate de fructe, legume şi salate iar alimentele funcţionale sunt cele care conţin o cantitate mare de proteine : carne, peşte, ouă. Toate cele 3 categorii conţin grăsimi bune pentru organism aşa că asiguraţi-vă că includeţi uleiuri, peşte şi nuci în mesele voastre.

4. Pe bicicletă

La drum lung ţinteşte 60g de carbohidraţi pe oră. Fiind vorba despre a începe procesul de recuperare pe bicicletă, gândiţi-vă ca la un bufet în mişcare unde carbohdraţii sunt prietenii voştri. Când pedalezi nu contează de unde îi iei – din băuturi, geluri sau sandvişuri. 2-3 geluri echivalează cu 60g de carbohidraţi, în funcţie de mărimea lor.

5. Imagine de ansamblu

Dieta ta generală ar trebui să conţină 5-8g carbohidraţi/kg greutate corporală, 1,5-2g proteine/kg greutate corporală şi 1-2g grăsimi/kg greutate corporală. Dacă urmezi primele 4 reguli nu eşti prea departe de aceste ţinte. Ele te vor ajuta în antrenamente, într-o recuperare mai rapidă şi te vor ajuta să fii mai rapid.

sursa: bikeradar.com

Vizitato
Vizitator


Sus In jos

Re: Ce mancati? Si cu ce suplimentati?

Mesaj  Vizitato la data de Mier Mai 09, 2012 3:15 am

Ce substante se folosesc pentru performanta? Ma gandesc la creatina, proteine, cum si in ce fel se iau?

Vizitato
Vizitator


Sus In jos

Re: Ce mancati? Si cu ce suplimentati?

Mesaj  Vizitato la data de Mier Mai 09, 2012 5:00 am

in afara de ce scrie mai sus (ca si alimentatie), antrenamentul in sine iti creste performanta !
personal nu recomand "prafuri" decat in ultima instanta, in timpul competitiilor... izotonice, geluri...

Vizitato
Vizitator


Sus In jos

Re: Ce mancati? Si cu ce suplimentati?

Mesaj  Vizitato la data de Mier Mai 09, 2012 10:17 am

Creatina e ptr culturisti...
Daca vrei sa iei ceva e nevoie de saruri minerale ,vitamine ca sa acoperi pierderile masive din transpiratie.

Vizitato
Vizitator


Sus In jos

Re: Ce mancati? Si cu ce suplimentati?

Mesaj  Vizitato la data de Mier Mai 09, 2012 1:47 pm

de inainte de iasi numa`n paste cu branzica o tin si multe, multe fructe ( cred ca am rezistat destul de bine la iasi si cred ca datorita pastelor :p )

Vizitato
Vizitator


Sus In jos

Re: Ce mancati? Si cu ce suplimentati?

Mesaj  Vizitato la data de Mier Mai 09, 2012 9:53 pm

Poti manca orice daca nu ai antrenament. Prima data incepi cu antrenament si apoi ajustezi alimentatia conform nevoilor energetice,si suplimentezi cu minerale si vitamine care nu se asimileaza asa repede daca pierderea este substantiala.
Daca antrenamentul e unul gradual ,adaptarea organismului la efort se face mai bine .
Se incepe cum e firesc cu antrenamentul , si suplimentele vin cand practic organismul nu mai are timp sa se refaca pana la urmatorul antrenament.
Daca te poti reface din alimentatia obisnuita si apa minerala ,nu vad rostul inghitirii de suplimente.

Vizitato
Vizitator


Sus In jos

Re: Ce mancati? Si cu ce suplimentati?

Mesaj  crf1988 la data de Mier Mai 09, 2012 11:46 pm

caracas gabriel a scris:Ce substante se folosesc pentru performanta? Ma gandesc la creatina, proteine, cum si in ce fel se iau?


Gabi ce ai scris tu se ia pentru acumulare de masa musculara, tu ai nevoie de fibra musculara acumulata in cel mai natural mod (asta te va ajuta mai tarziu cand nu vei mai lua suplimente sa nu devii o chestie cu burta). Ai nevoie de vitamine si uitate dupa un supliment ceva care sa te ajute la refacerea muschilor dupa antrenament/concurs mai eficient si mai rapid fata de ce mananci. Dar personal iti recomand sa ai o alimentatie plina de vitamine (legume+fructe)+ lapte, oua, carne (peste, pui), branza. Daca iti poti permite sa ai o astfel de alimentatie e mai buna decat orice supliment.

In orice sport care necesita efort fizic alimentatia si odihna ridica perfomantele rapid cu un antrenament bun.
avatar
crf1988

Mesaje : 387
Reputatie : 6
Data de inscriere : 22/09/2011
Varsta : 30
Localizare : Prin 18

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Ce mancati? Si cu ce suplimentati?

Mesaj  Vizitato la data de Joi Mai 10, 2012 6:59 am

si ar mai fi si aia cu datul din/la buci. Daca te abtii 2-3 zile inaintea unui concurs e mai bine cred Smile lol!

Vizitato
Vizitator


Sus In jos

Re: Ce mancati? Si cu ce suplimentati?

Mesaj  Vizitato la data de Joi Mai 10, 2012 7:21 am

Pai nu ca tii in tine si esti mai greu:D...si unii vor sa fie cat mai usori

Vizitato
Vizitator


Sus In jos

Re: Ce mancati? Si cu ce suplimentati?

Mesaj  Vizitato la data de Joi Mai 10, 2012 7:27 am

esti greu dar mai disperat .. Smile

Vizitato
Vizitator


Sus In jos

Re: Ce mancati? Si cu ce suplimentati?

Mesaj  Vizitato la data de Joi Mai 10, 2012 9:11 am

milioanele alea de "mici caracasi" au cateva zeci de grame, impoartant e ca inainte de cursa sa-ti golesti intestinul gros si subtire, acolo sunt gramele serioase Very Happy

Vizitato
Vizitator


Sus In jos

Re: Ce mancati? Si cu ce suplimentati?

Mesaj  Vizitato la data de Mier Iun 13, 2012 11:26 pm

E vreo diferenta intre batoanele proteice/energizante pe care le gasesti la magazinele pentru culturism si fitness si cele pentru ciclisti?

Vizitato
Vizitator


Sus In jos

Re: Ce mancati? Si cu ce suplimentati?

Mesaj  Vizitato la data de Mier Iun 13, 2012 11:28 pm

nu stiu daca e vreo diferenta , cred ca e ... dar pentru un concurs de 50km daca mananci cu 2 zile inainte si pana la concurs numai paste(carbohidrati) , poti face fata fara batoane Smile. Acum mai e si odihna ` si daca te poti abtine de la sporturi extreme inainte de concurs e perfect Smile

Vizitato
Vizitator


Sus In jos

Re: Ce mancati? Si cu ce suplimentati?

Mesaj  Vizitato la data de Mier Iun 13, 2012 11:30 pm

pe mine ma intereseaza in mod special consumul acestora inainte sau in timpul concursurilor

Vizitato
Vizitator


Sus In jos

Re: Ce mancati? Si cu ce suplimentati?

Mesaj  Vizitato la data de Mier Iun 13, 2012 11:32 pm

caracas gabriel a scris:pe mine ma intereseaza in mod special consumul acestora inainte sau in timpul concursurilor


atunci cumpara unul de la sala de fitnes si unul de la issostar , pune`le unul langa altul si citeste ce scrie pe ele , cum/cu ce te ajuta fiecare:)... Ori poate stie sa`ti raspunda maus la intrebarea asta Smile

Vizitato
Vizitator


Sus In jos

Re: Ce mancati? Si cu ce suplimentati?

Mesaj  Vizitato la data de Mier Iun 13, 2012 11:53 pm

Gabi .Prima data conteaza antrenametul.Mai mult antrenament(nu plimbarica) creste capacitatea de stocare a organismului.
Daca concursul e de cateva nu vad de ce sa suplimentezi cu ceva cand poti sa mananci normal.Indiferent cat de multe vei manca daca rezervorul tau de stocare e de 1 litru atunci 1 litru vei stoca.
Asadar pregatirea ptr concursuri se face, nu in saptamana concursului ,ci cu cateva luni inainte Wink.Iar in timpul concursului batoanele au nevoie de timp ptr digestie ,nu mai zic de cele proteice care au nevoie si de energie suplimentara ptr digestie.In timpul cursei e nevoie de carbohidrati cu absorbtie rapida miere zahar , mineralele pe care le arunci prin transpiratie si apa.
Daca nu poti sa halesti un piept de pui in ziua dinaintea cursei ,poti sa iei un baton proteic.Ok.Nu conteaza sursa proteinei ci caliatea ei.In ziua cursei doar cu 4-5 ore inainte ceva proteic .In timpul cursei ai nevoie de energie la cap picioare si inima nu la digestie.

Carboloadingul se face prin infometare de carbohidrati pana in preziua cursei ,timp in care se haleste mai multa proteina ,iar in ultimele 2 zile inainte de cursa paste la discretie Organismul infometat de carbo va trage in prima faza mai mult de cat are nevoie si vei incepe cursa supra incarcat .E si asta cu 2 taisuri ca degeaba ai benzina multa daca nu ai si oxigen la discretie sa o arzi.Va creste productia de acid lactic ,durerile si usturimile te for face la psihic ,si incepi sa-ti pui intrebari de genul :''dar ce am facut ,am batut-o pe mama?'' Smile

Mai mult antrenament (nu dupa ureche) te poate scuti de multe neplacerile astea.E adevarat ca=ti poate creea altele"Smile pirat



Vizitato
Vizitator


Sus In jos

Re: Ce mancati? Si cu ce suplimentati?

Mesaj  Vizitato la data de Joi Iun 14, 2012 12:14 am

Multumesc pentru raspunsuri (personal imi sunt de folos), dar (greseala mea), eu intrebam cu alt scop, si anume: la concursuri, am observat ca se pun in pungi si diverse produse, respectiv batoane ori bauturi; ma intrebam daca au acelasi efect si produsele la care aduc eu referire si nu numai cele din magazinele specializate in ciclism? Incerc eu sa caut ceva si nu vreau sa caut degeaba

Vizitato
Vizitator


Sus In jos

Re: Ce mancati? Si cu ce suplimentati?

Mesaj  Vizitato la data de Joi Iun 14, 2012 4:33 am

Se pun in pungi diverse produse de la diversi sponsori.Ca sa nu pleci cu punga goala Smile
In functie de ingrendiente toate fac acelasi lucru .Nu mai pune intrebari pe ocolite ,zii pe sleau ca nu ma prind...

Vizitato
Vizitator


Sus In jos

Re: Ce mancati? Si cu ce suplimentati?

Mesaj  BigMig la data de Joi Iun 14, 2012 12:03 pm

http://nutricult.ro/images/MTB_RFG_ROMANA_LR.pdf
Maus le zice foarte bine ca de obicei. In link ai niste principii de alimentatie pentru curse si antrenament care iti vor fi de folos. E normal sa iti dai seama de avantajele lor dupa mai multi ani de experimentari si antrenamente.
Uite ,de exemplu eu nu prea mai cumpar pliculete frumos ambalate si colorate (doar geluri ptr concurs),ci citesc compozitia lor si apoi incep sa le mixez eu cu preturi muuult mai bune.Iau maltrodextrina(carbo cu eliberare prelungita) si fructoza la kilogram, mai pun niste vitamine ,minerale, eventual taurina si cofeina , miere in loc de fructoza si ma joc de-a potiunile. Pun in bidon si vad ce merge mai bine. Le cumpar de pe Redis nutritie.
Acum sa nu crezi ca pentru orice iesire de 1,2h inghit astea,dar in zilele caniculare musai trebuie si altceva decat apa. Un baton mic in buzunar in cursa doar pentru psihic, daca te ia vreo senzatie de foame.

BigMig

Mesaje : 187
Reputatie : 13
Data de inscriere : 15/05/2011
Localizare : Braila

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Ce mancati? Si cu ce suplimentati?

Mesaj  Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum